VIATA-BUNUL cel mai de PRET al tuturor!

Desi cuprinde aceleasi etape-nastere, crestere, dezvoltare, inmultire si moarte-ciclul de viata se realizeaza diferit de la o specie la alta, de la un individ la altul!
Pe primul loc, ca durata de viata , sunt broasca testoasa si crocodilul, care pot depasi 200 de ani!

marți, 17 mai 2011

• Care este ciclul de viata la plante, animale şi om?

12 comentarii:

  1. CICLUL VIEŢII LA PLANTE

    Punctul de plecare în dezvoltarea oricărei plante cu flori este sămânţa , în interiorul căreia se găseşte embrionul (viitoarea plantă de dimensiuni foarte mici care are deja trei organe: rădăcinuţa , tulpiniţa , care are în vârf un muguraş , şi frunzuliţe. ) .
    Prin germinaţia ( încolţirea ) seminţei , organele embrionului încep să crească şi să se dezvolte. Rădăciniţa devine rădăcină principală , peste fosta tulpiniţă s-a născut din muguraş tulpina principală ce va produce primele frunze. Aşa apare o plantă tânără , numită plantulă .
    Pe tulpina principală cresc ramuri purtătoare de frunze , rădăcina se va ramifica , planta produce flori , fructe şi o nouă serie de seminţe. Apariţia seminţelor încheie ciclul de dezvoltare a plantei.
    Durata acestui ciclu variază de la o plantă la alta :
    - un an la plantele anuale ( grâu , porumb , ardei , pătlăgea roşie , castravete , etc. )
    - doi ani la plantele bienale ( varză , morcov , etc. )
    - mai mulţi ani la plantele care fac fructe o singură dată în viaţă , după care mor ( agava americană )
    - se repetă de mai multe ori în viaţă la plantele care trăiesc mai mulţi ani ( plantele perene ) : arborii , arbuştii , unele plante ierboase , etc.

    RăspundețiȘtergere
  2. CICLUL VIEŢII LA BROAŞTE

    Broaştele sunt animale cu corpul astfel alcătuit, încât
    trăiesc atât în apă, cât şi pe uscat. Se mai numesc amfibieni sau batracieni.
    Ciclul vieţii la broaşte porneşte de la stadiul de ou. Ouăle sunt depuse în apă de broasca femelă. Masculul depune pe ele o substanţă, datorită căreia din ouă ies larve numite şi mormoloci care, la început, au aspect de peştişori. Acestea respiră prin branhii, ceea ce arată că broaştele provin din peşti. Larvele trăiesc numai în apă dulce, trec prin mai multe stadii de dezvoltare şi, în cele din urmă, se transformă în adulţi capabili să se înmulţească.
    La mormolocii tineri apar, în primul rând, membrele posterioare (din spate), apoi cele anterioare (din faţă), iar coada se resoarbe (dispare) total.
    Broasca este un animal curios: nu se îngraşă niciodată, iarna îşi reduce activităţile de hrănire şi de menţinere a vieţii, dar nu slăbeşte.

    RăspundețiȘtergere
  3. CICLUL VIEŢII LA OM

    Fiinţa umană are o structură complicată.
    Primul element viu de la care porneşte apariţia omului este oul sau ovulul fecundat. Din acesta, timp de 3 luni, se va dezvolta embrionul, apoi, până la 9 luni, fătul. Hrănirea până la 9 luni se face pe seama mamei, fătul fiind legat de corpul ei prin cordonul ombilical. În această perioadă se formează, cresc şi se dezvoltă toate organele corpului viitorului om. La 9 luni are loc naşterea. Naşterea este procesul prin care fătul părăseşte corpul mamei şi-şi începe viaţa în afara acestuia.
    De la naştere, fiinţa umană parcurge o cale lungă până la perioada vârstei adulte. Ea trece prin mai multe stadii şi perioade cu denumiri şi caracteristici diferite.
    Perioade şi denumiri :

    a) * prima lună ► nou-năcut
    * până la 1 an ► sugar
    * între 1 şi 3 ani ► copil de creşă
    * între 3 şi 6 ani ► preşcolar
    * între 6 şi 18 ani ► şcolar
    b) * copilăria ► de la naştere până la 10-12 ani
    * preadolescenţa (pubertate) ►între 11-12 ani la fete;
    14-16 ani la băieţi
    * adolescenţa ► între 12∕16-18 ani
    * tinereţea ► între 18-35 ani
    * vârsta adultă (maturitate) ► între 35-65 ani
    * bătrâneţea ► după 65 de ani

    În jurul vârstei de 25 de ani, creşterea şi dezvoltarea încetează. Începând cu perioada tinereţii şi cea adultă, omul este capabil să asigure înmulţirea (să aibă urmaşi) .
    În timpul creşterii şi dezvoltării fizice, se dezvoltă la om gândirea, limbajul, sensibilitatea .
    Creşterea şi dezvoltarea sunt influenţate de numeroşi factori: alimentaţia, starea de sănătate, programul de muncă şi odihnă, etc.

    RăspundețiȘtergere
  4. CICLUL DE DEZVOLTARE LA FLUTURELE DE MĂTASE

    Creşterea fluturilor de mătase se numeşte sericicultură. Fluturele de mătase este originar din China. Este greoi şi are aripi scurte. Are o viaţă scurtă (8-10 zile). În acest timp, el nu se hrăneşte, ci depune ouă mici cât gămălia de ac (în luna iulie), după care moare. Ouăle sunt stadiul în care fluturele de mătase supravietuieşte până în primăvara următoare, când apar frunzele de dud. Din ouă ies larvele numite şi viermi de mătase. Ele sunt aşezate în camere luminoase, pe suprafeţe de lemn sau pânză, şi se hrănesc numai cu frunze de dud.
    Timp de 5-6 săptămâni, sunt îngrijite, fiindcă mănâncă mult şi lasă multă mizerie şi se pot îmbolnăvi uşor. Când ajung la 8-10 centimetri, larvele mănâncă tot mai puţin. Acum, se pun în camere crengi şi larvele încep să se urce pe ele şi să se înfăşoare cu un fir obţinut din lichidul cleios pe care-l secretă şi care în contact cu aerul se întăreşte. Acest fir este numit fir de mătase. Cu el larva se înfăşoară până se formează o capsulă ovală numită gogoaşă. În interiorul gogoşii larva se transformă în nimfă. Apoi, aceasta devine fluture (adult) capabil să depună ouă şi să reia un nou ciclu de viaţă.
    Firul de mătase, numit şi borangic, lung, lucios şi rezistent, se ţese obţinându-se mătasea naturală. Fluturele de mătaase este un fluture folositor.

    RăspundețiȘtergere
  5. maria radulescu profesor18 mai 2011, 14:07

    Viata incepe la plante, animale si om cu celula-ou.Prin dezvoltare din celula-ou se formeaza embrionul. Din embrion se formeaza organismul intreg.

    RăspundețiȘtergere
  6. es conesieno tu i o boi porti boi porti a pero to nou vezo boi porti boiiiii portiiiiiiiii

    RăspundețiȘtergere
  7. e to boi on te du iu hev ani on for mon eight is six

    RăspundețiȘtergere
  8. Evaluarea ciclului de viață (LCA) al produsului este o tehnică de management de mediu care identifică fluxurile de materiale, de energie și de deșeuri ale unui produs pe durata unui ciclu de viață al produsului și impactul acestora asupra mediului. Dicționarul enciclopedic de mediu (2005)[1] prezintă o definiție dezvoltată și cuprinzătoare : "Evaluarea ciclului de viață al unui produs reprezintă evaluarea și analizarea consecințelor acțiunii produsului asupra mediului; evaluarea urmărește produsul de la extracția și prelucrarea materiei prime, trecând prin toate fazele sale de producție, transport și distribuție, utilizare rentabilizare, întreținere și reciclare. mergând până la depozitarea finală sau până la reintegrarea sa în mediul înconjurător."

    Așa cum este definit, LCA se referă numai la impacturi de mediu ale sistemului-produs și nu tratează factorii financiari, politici, sociali etc. (de exemplu, impacturi de costuri). Acest ciclu de viață este denumit uneori "from cradle-to-grave" -în l.engleză (în traducere: "de la leagăn la mormânt"). Abrevierea LCA provine din l.engleză: "Life Cycle Assessment".In l. franceză acest concept este denumit "L'analyse du cycle de vie (ACV)". Expresia "cradle-to-grave" se referă la ciclul de viață al unui produs, care începe în momentul proiectării produsului și se continuă prin achiziția și utilizarea materiilor prime, fabricarea sau procesarea cu fluxul de deșeuri asociate, stocarea, distribuția, utilizarea și retragerea din uz sau reciclarea[2][2]. În ciclul de viață complet trebuie incluse și fazele de transport necesare sau cauzate de existența produsului. Fazele combinate ale ciclului de viață constituie întregul sistem "cradle-to-grave".

    Formele timpurii ale LCA au fost utilizate în SUA, în decada 1960, pentru definirea strategiei de mediu a corporațiilor și ulterior, în anii 1970, de agenții guvernamentale, ca auxiliar pentru dezvoltarea politicilor publice. Primul organism internațional care a acționat pentru dezvoltarea LCA a fost SETAC (Society of Environmental Toxicology and Chemistry) din SUA.[3] SETAC a elaborat un "Cod de practici" pentru LCA[3] care a dezvoltat primul cadru tehnic acceptat internațional pentru studii LCA. În anul 1994, ISO a stabilit Comitetul Tehnic TC 207, însărcinat cu standardizarea unui set de instrumente de management de mediu, inclusiv LCA. Începând din 1994, LCA a apărut ca instrument de management de mediu, pe scară mondială, sub forma seriei de standarde ISO 14040.

    RăspundețiȘtergere
  9. Evaluarea ciclului de viață (LCA) al produsului este o tehnică de management de mediu care identifică fluxurile de materiale, de energie și de deșeuri ale unui produs pe durata unui ciclu de viață al produsului și impactul acestora asupra mediului. Dicționarul enciclopedic de mediu (2005)[1] prezintă o definiție dezvoltată și cuprinzătoare : "Evaluarea ciclului de viață al unui produs reprezintă evaluarea și analizarea consecințelor acțiunii produsului asupra mediului; evaluarea urmărește produsul de la extracția și prelucrarea materiei prime, trecând prin toate fazele sale de producție, transport și distribuție, utilizare rentabilizare, întreținere și reciclare. mergând până la depozitarea finală sau până la reintegrarea sa în mediul înconjurător."

    Așa cum este definit, LCA se referă numai la impacturi de mediu ale sistemului-produs și nu tratează factorii financiari, politici, sociali etc. (de exemplu, impacturi de costuri). Acest ciclu de viață este denumit uneori "from cradle-to-grave" -în l.engleză (în traducere: "de la leagăn la mormânt"). Abrevierea LCA provine din l.engleză: "Life Cycle Assessment".In l. franceză acest concept este denumit "L'analyse du cycle de vie (ACV)". Expresia "cradle-to-grave" se referă la ciclul de viață al unui produs, care începe în momentul proiectării produsului și se continuă prin achiziția și utilizarea materiilor prime, fabricarea sau procesarea cu fluxul de deșeuri asociate, stocarea, distribuția, utilizarea și retragerea din uz sau reciclarea[2][2]. În ciclul de viață complet trebuie incluse și fazele de transport necesare sau cauzate de existența produsului. Fazele combinate ale ciclului de viață constituie întregul sistem "cradle-to-grave".

    Formele timpurii ale LCA au fost utilizate în SUA, în decada 1960, pentru definirea strategiei de mediu a corporațiilor și ulterior, în anii 1970, de agenții guvernamentale, ca auxiliar pentru dezvoltarea politicilor publice. Primul organism internațional care a acționat pentru dezvoltarea LCA a fost SETAC (Society of Environmental Toxicology and Chemistry) din SUA.[3] SETAC a elaborat un "Cod de practici" pentru LCA[3] care a dezvoltat primul cadru tehnic acceptat internațional pentru studii LCA. În anul 1994, ISO a stabilit Comitetul Tehnic TC 207, însărcinat cu standardizarea unui set de instrumente de management de mediu, inclusiv LCA. Începând din 1994, LCA a apărut ca instrument de management de mediu, pe scară mondială, sub forma seriei de standarde ISO 14040.

    RăspundețiȘtergere
  10. Protejati Terra, Salvati viata!
    Natura care ne inconjoara ne daruieste toate bunurile sale.Terra sau planeta Pamant in care traim este casa noastra.
    Inca din scoala am invatat cum sa nu distrugem natura, cum sa protejam planeta noastra.Cu toate aacestea noi oamenii si chiar si noi copii continuam sa o distrugem zi de zi, suntem obisnuiti sa aruncam gunoaiele pe jos,desi,in apropiere se afla un cos de gunoi gol.De asemenea poluarea este o tema foarte cunoscuta.Efectele ei sunt vizibile la tot pasul.Este principala cauza de distrugere a planetei noastre.
    De asemenea natura este magia,farmecul Terrei.Din pacate padurile sunt in numar tot mai mic din cauza defrisarilor,animalele dispar din cauza vanatului excesiv,apele sunt murdare pentru ca lumea "le-a confundat 'cu cosurile de gunoi ,iar aerul devine tot mai nociv din cauza gazelor toxice produse de uzine si masini.Peste tot se aude sloganul "Salvati Planeta '.este un semnal de alarma ,transmis de oameni ,asociatii,media.
    Oamenii au inceput sa vada ca salvand planeta,salvam rasa umana,salvam viata.Adevarata problema o reprezinta de asemenea si "incalzirea globala ".Pentru aceasta trebuie facute o serie de eforturi din partea fiecarui om .Si anume :sa reduca cantitatea deseurilor, prin alegerea produselor reutitilizabile in locul celor consumabile,sa participe la utilizarea containerelor destinate colectarii de hartie,plastic,sticla sau a cutiilor de aluminiu
    in vederea reciclarii.
    De asemenea sa se utilizeze mai putina caldura si aer conditionat folosind mai mult izolarea termica a locuintelor.Sa se foloseasca mai mult masini cu cat mai putine emisii de gaze toxice sau de preferat cele electrice.un lucru foarte important il consider ca fiecare om daca se poate sa planteze cate un pom.
    Facand aceste lucruri ,protejam mai mult planeta ,indiferenta ne va condamna la o viata din ce in ce mai nesigura si mai nesanatoasa.Asadar sa "Salvam planeta ", "Salvam viata ".


    -Sa reduca cantitatea de d










    RăspundețiȘtergere